Minority Astroturf Group Gets Comcast-Affiliated News Site To Remove Article About Minority Astroturfing On Net Neutrality

The key to the story, not surprisingly, was that the minority groups that are heavily funded by the giant broadband troika of Verizon, AT&T and Comcast apparently think that true net neutrality would be a disaster for the minority community — while the groups not funded by those corporate giants believe that more open and free internet devoid of fast and slow lanes is a good thing for the minority community. 

Reporter Lee Fang had written a similar article for Republic Report, touching on some of the same points about the disagreements between these groups. That story got syndicated to a bunch of other sites, including Salon, and some others wrote about it. One site was NewsOne, which describes itself as being a news site “for black America.” They had a blog post that discussed the Salon story and quoted heavily from it. That story no longer exists, taken down thanks to complaints from the same group it criticized.

So, where did the article go? Well, it just so happens that NewsOne is owned by Radio One, a company that is closely tied to Comcast. So, there’s a bit of a conflict there already. Fang called up NewsOne and was told that the order to take it down “came from corporate headquarters.”



Leave a Reply

Your email address will not be published.

15 − 3 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.